Schoolontwikkeling
Elk schooljaar bepaalt het team de speerpunten voor ons onderwijs. Dit schooljaar zijn we bezig met de volgende speerpunten:
- Bevorderen leesplezier en implementatie nieuwe methode voor voortgezet technisch lezen en begrijpend lezen Atlantis.
- De methodiek van Jose Schraven Zo Leren Kinderen Lezen en Spellen (Z.L.K.L.S.) wordt in elke groep gebruikt om een doorgaande lijn op spellingsgebied te kunnen waarborgen.
- Het proces naar de Milestone status (The leader in me) wordt afgerond.
- Bewegend leren wordt in elke groep gebruikt ter afwisseling van de “normale” lessen.
- Zicht op ontwikkeling van leerlingen
Om goed zicht op ontwikkeling van elke leerlingen te krijgen worden de volgende stappen gezet of verder uitgewerkt en/of geborgd:
- Het werken met logboeken i.c.m. een weekplanning
- Monitoren van verwerking op tablets
- De 7 gewoonten inzetten bij de pedagogische en didactische invulling van de lessen.
- Het volgen van het IGDI model waarbij het doelen stellen en het zichtbaar maken van de doelen voorop staat.
- Analyseren van toetsen en plan van aanpak maken
- Handelingsgericht werken is uitgangspunt
- Inzetten van tablets en het werken met leerdoelen.